تابلو فلكسي چيست؟ تاريخچه و مراحل ساخت آن

توليد كننده و سازنده انواع تابلو چلنيوم، تابلو فلكسي، تابلو نئون و تابلو تبليغاتي

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

تابلو فلكسي چيست؟ تاريخچه و مراحل ساخت آن

۴۹ بازديد

  تابلو هاي فلكس تابلويي از جنس فلكس است كه كاربرد بسياري در صنعت تابلوسازي داشته و مقرون به صرفه مي باشد. يكي از مهمترين ويژگي هاي تابلوهاي فلكس تابيده شدن نور از پشت آن مي باشد كه موجب برجسته شدن و كنتراست آن نسبت به فضاي پيرامون خود مي شود.اين مورد نه تنها در شب جلوه اي زيبا و درخشان ايجاد مي كند بلكه در فضاهاي روشن و نمايشگاهي نيز كاربرد خواهد داشت. يكي ديگر از قابليت هاي مهم فلكس قابليت تعويض رويه آن مي باشد كه به موجب آن مي توان پس از طي مدتي از عمر تابلو ميتوان آن را با طرحي جديدتر تعويض نمود.از تابلو هاي فلكسي مي توان به عنوان تابلو سر درب، تـابـلـو مغـازه و شركتها، تابلو فروشگاهها و در تبليغات محيطي، بيلبوردها و فضاهاي نمايشگاهي استفاده نمود.

اين نوع از تابلو ها به شكل مكعبي ، ريلي ، سپري و اسكلت فلزي توليد مي شوند و براي روشنايي آنها از لامپ هاي فلورسنت و يا مهتابي بهره مي گيرند. تابلوهاي فلكسي داراي دو نوع چيني و كره اي است و مسلماً نوع كره اي آن از كيفيت بالاتري برخوردار خواهد بود.

تاريخچه تابلو فلكسي

تابلو فلكسي يا فلكس از سال 1375 وارد ايران شده و به سبب قابليت نور پردازي محبوبيت زيادي را به دست آورد، هم در فضا هاي سرپوشيده يا داخلي (INDOOR) و هم در فضاهاي خارجي (OUTDOOR) كاربرد دارد. در آن زمان طرح تابلوهاي تبليغاتي با استفاده از استيكر يا برچسب در رنگهاي متفاوت بر روي متريال فلكسي چسبانده مي شد كه كار با اين تابلوها و چسباندن استيكرها را مشكل كرده بود اما اين مورد نيز با ورود پرينترهاي فلكس حل شد.

مراحل ساخت تابلو فلكسي و روكش هاي مورد استفاده

ساخت تابلوي فلكسي شامل طي كردن مراحل زير مي باشد:

مرحله اول : طراحي تابلو توسط طراح با استفاده از فتوشاپ

مرحله دوم :چاپ طرح با استفاده از دستگاه چاپ بر روي فلكس

مرحله سوم : قاب پروفبل فلكس ساخته مي شود و طرح چاپ شده روي آن سوار خواهد شد.

مرحله چهارم : در اين مرحله نورپردازي تابلو انجام مي گيرد يعني مهتابي بر روي ورق هاي گالوانيزه يا سيني مهتابي كه به صورت كشويي است در قاب پروفيل جاسازي مي شود.

مرحله پنجم : آخرين مرحله از توليد اين تابلو ها نصب پروژكتور بر روي آن و يا ال اي دي در پشت تابلو مي باشد.اگر نورپردازي از روي فلكسي باشد، مي توان عمق اين تابلو را به  ۳ يا ۷ سانتي متر كاهش داد و هم مي توان بجاي فلكس از بنر با انس بالا استفاده نمود.

انواع تابلو فلكسي

انواع تابلو هاي فلكسي شامل موارد زير مي باشد :

تابلو فلكسي فيس : اين تابلو داراي دو فريم مي باشد، مورد اول فريم زير مهتابي كه عامل نور است بر روي ورق گالوانيزه قرار ميگيرد و در فريم را روي پارچه قرار مي دهند.

تابلوي تك فريم : اين تابلو تنها يك فريم دارد كه بر روي پارچه قرار مي گيرد و جهت نوردهي بر روي آن از پروژكتور استفاده مي شود كه از لحاظ هزينه نيز مقرون به صرفه تر مي باشد.

تفاوت بنر و تابلو فلكس

عمده ترين تفاوت مابين بنر و فلكس، توانايي عبور نور از فلكس مي باشد در حالي كه بنر به سبب ساختار فيزيكي خود قادر به اين عمل نخواهد بود در نتيجه از بنر تنها در مواردي كه نيازي به بك لايت نيست استفاده مي شود و نور آن از طريق پروژكتور تامين خواهد شد. اما در صورتي كه مي خواهيد از تابلوي شما نور عبور داده شود بايد از تابلو فلكس استفاده نماييد. از ديگر ويژگي هاي تابلو فلكسي مي توانيم به مقاومت بالاي آن در برابر اشعه خورشيد و شرايط آب و هوايي اشاره كنيم.

منبع : تابلوي فلكسي 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.