حروف استيل يا حروف استيل رينگي چيست و مزيت استفاده از آن در تابلو سازي

توليد كننده و سازنده انواع تابلو چلنيوم، تابلو فلكسي، تابلو نئون و تابلو تبليغاتي

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

حروف استيل يا حروف استيل رينگي چيست و مزيت استفاده از آن در تابلو سازي

۴۱ بازديد

تابلوهاي استيل يكي از قديمي ترين و با كيفيت ترين نوع تابلوها مي باشند، اين نوع تابلو امروزه با نورپردازي هاي خاص خودشان بسيار كاربرد دارند

نورهاي آفتابي و انبه اي هماهنگي زيادي با استيل دارند و اگر روي زمينه سنگ نماي ساختمان نصب شوند فوق العاده جلوه مي كنند. در ضمن مي توان با پانچ كردن لبه و يا رخ حروف استيل، نورپردازي هاي ويژه اي را خلق كرد زيرا نور هنگام عبور از لبه هاي پانچ شده طرح جالبي روي زمينه تابلو ايجاد مي كند همچنين پانچ كردن قسمت رخ حروف با ايجاد خطاي ديد، هنگام حركت نقاطي متحرك به نظر مي رسند كه همين امر موجب جلب توجه مشتريان مي گردد.

استيل مقاومت بالايي در دماي بالا و پايين دارد( بالا تا 1000+ و پايين تا 200-)، استيل آلياژي است كه بر پايه آهن مي باشد و كمتر از 2% كربن دارد.بهترين ورق استيل داراي يك ميلي متر قطر بوده و از كشور اسپانيا وارد ميشود.استيلي كه اصل است ( آهنربا را جذب نمي كند) و هرگز سياه نشده و نيازي به ترميم ندارد.

انواع تابلو استيل

اگر بخواهيم انواع تابلوهاي استيل را معرفي كنيم اين تابلو ها از نظر جنس ورق داراي سه مدل براق، خشدار و مات است و اگر آن را از نظر رنگ دسته بندي كنيم شامل طلايي، نقره اي، رزگلد، مسي، مشكي يا دودي مي باشد. همچنين اين تابلو ها از نظر نورپردازي نيز به دو دسته زير تقسيم مي گردد:

نوراندريك : اين نوع تابلو ها با فاصله گرفتن از زمينه كامپوزيتي يا چوبي نور را به پشت تابلو مي تاباند، اين نوع تابلو برجسته است و تنوع بيشتري در رنگ و استيل دارند.نور پشت تابلو در اين حالت از زياد به كم تابيده مي شود. در حالت نوراندريك تابلو با سطح خود فاصله دارد كه به اين حالت بك لايت نيز گفته مي شود.(براي ايجاد فاصله از قطعاتي كه نام اسپيسر استفاده مي شود.)

دوغي : اين تابلو ها داراي يك ورق پلكسي با ضخامت 10 ميلي متر است و در رنگ هاي شفاف و مات قابل مشاهده ميباشد.اين لايه قطر بيشتري از قطر قلم حروف استيل دارد از همين روي از زير ديده مي شود پس يك نوار نوراني به دور كار اضافه مي كنند. وقتي از زير پلكسي استيل اضافه مي شود، پرتاب نور شكلي متمركز مي گيرد ، در حالت دوغي تابلو كاملا به سطح زير خود مي چسبد.

در ضمن در حالتي كه تابلو نماي استيل داشته باشد و از كنار شبيه پلكسي باشد، استيل پلكسي نام دارد.

استيل 304 مناسب تمام فضاهاي داخلي و خارجي و استيل 316 براي بدنه ي تابلوهاي بزرگ مناسب است.

مزيت استفاده از حروف استيل در تابلو سازي

 

استفاده از استيل در صنعت تابلو سازي موجب شده تا تابلو ها جلوه اي لوكس و آنتيك به خود بگيرند، اين تابلو ها را مي توان در هر مدل و سايز و فونتي توليد نمود زيرا استيل از ساير فلز هاي مشابه درصنعت تابلو سازي جلوتر است.از مزيت هاي اين تابلو مي توان به اين موارد اشاره كرد:

عمر طولاني در كنار قيمت مناسب تر نسبت به ساير فلز ها

عدم نياز به نگهداري

جذابيت ذاتي و طبيعي حتي بدون نياز به رنگ


قابل استفاده حتي در شهرهاي ساحلي به سبب خاصيت ضد زنگ زدگي، خش و خوردگي

عمر طولاني، دوام و ماندگاري بالا

جلوه لوكس و آنتيك تابلو استيل نكته اي غير قابل چشم پوشي است كه سخاوتمندانه اين شكوه و جلال را با هر سايز و مدل و فونت براي تابلوي شما به ارمغان مي آورد.

مقاومت در برابر شرايط آب و هوايي ( گرما و سرما)

سطح براق و صيقلي

تميز كردن آسان تابلو

ساخت تابلو استيل

برش و ساخت تابلوهاي استيل با استفاده از ماشين آلاتي مدرن و از طريق دستگاه هاي ليزر همراه با فشار بالاي آب انجام مي گيرد، كه همين امر موجب شده كيفيت و زيبايي محصول چند برابر شود.

تاثير تكنولوژي و استفاده از دستگاه ليزر در ساخت تابلو استيل

امروزه استفاده از تكنولوژي هاي جديد در توليد تابلو هاي استيل موجب شده، كيفيت و زيبايي آن ها چند برابر شود، در گذشته براي برش ورق هاي استيل از قيچي دستي استفاده مي شد كه اين امر موجب مي شد از زيبايي و كيفيت ورقه هاي استيل كاسته شود زيرا كه با اين كار سطح رويي ورق استيل لكه دار شده در لبه ها خارجي آن موج هاي غير قابل ترميمي ايجاد شود.در حال حاضر برش تابلوهاي استيل با استفاده از ليزر و واترجت كه ابزار برش ابر آلياژها است و با استفاده فشار بالاي آب انجام مي گيرد، اين تكنولوژي جديد افزون بر افزايش سرعت در ساخت و توليد كيفيت محصولات را نيز چند برابر نموده است زيرا كثيفي و تيرگي بر روي ورقه هاي استيل به جاي نمي ماند.

اين ورقه ها هيچ كثيفي و آلودگي را به خود نمي گيرند، و هر زمان كه بر روي خاك يا آلودگي باشد مي تواند آن را با تنظيف مانند روز اول پاكيزه نمود.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.