تابلو حروف برجسته لترمكس چيست و تفاوت آن با تابلو چلنيوم

توليد كننده و سازنده انواع تابلو چلنيوم، تابلو فلكسي، تابلو نئون و تابلو تبليغاتي

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

تابلو حروف برجسته لترمكس چيست و تفاوت آن با تابلو چلنيوم

۴۳ بازديد

لترمكس يكي از انواع تابلوهاي حروف برجسته مي باشد كه شباهت بسياري به تابلو چلنيوم دارد.حروف تابلو لتر مكس داراي لبه اي از جنس شيشه مي باشد، در واقع علاوه بر اين كه نور از جلوي حروف عبور مي كند، از حاشيه و يا لبه اين حروف نيز عبور مي كند. داخل اين حروف از لامپ هاي smd استفاده مي شود كه موجب شده مصرف انرژي به شدت كاهش يابد و عمر محصول را افزايش داده است.به طور كلي لترمكس از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار است.
كاربرد حروف لتر مكس بيشتر در  اماكني با ارتفاع كم است، اصلي ترين توليد كننده تابلوهاي لترمكس، كشور تايوان است، به علاوه اين نوع تابلو جزء گران ترين نوع تابلو ها مي باشد.

انواع لترمكس

در واقع مي تواند گفت چندي است، نوعي چلنيوم وارد بازار شده است كه لترمكس نام دارد.اين نوع تابلوها تركيبي از چلنيوم و نئون پلاستيك است
انواع لترمكس به اين شرح است:
طلايي : يك خط و سه خط
نقره اي : يك خط و سه خط
مابقي متريال مانند چلنيوم است.

نحوه ساخت لترمكس


حروف لترمكس از جنس پلاكسي است و همانند چلنيوم از لبه هايي با جنس آلياژ آلومينيوم ساخته شده است. لبه برگشت چلنيوم بيشتر ازي لترمكس است از همين روي جلوه بيشتري دارد. ساخت لترمكس از طريق سشوار صنعتي امكان پذير است. فرآيند توليد اين تابلوي حروف برجسته به صورت اتوماتيك است،برش هاي محصول با استفاده از دستگاه هاي برش چلنيوم و دستگاه هاي برش ليزر و سي ان سي انجام مي شود، استفاده از اين دستگاه ها در ساخت محصول موجب شده كيفيت، دقت و ظرافت آن چند برابر محصولات دست ساز شود.

تفاوت تابلو چلنيوم و لترمكس

تفاوت اصلي تابلو چلنيوم و لترمكس در لبه هاي آن ميباشد، لبه هاي لترمكس داراي يك سانتي متر فضاي شيشه اي كه جهت عبور نور از اين لبه ها تعبيه شده است زيرا از اين طريق حروف برجسته جلوه اي متفاوت و زيبا به خود مي گيرند.در واقع مي توان گفت تابلوي لترمكس علاوه بر نور دهي از طريق رويه از كناره ها نيز نوردهي دارد.ولي چلنيوم شبيه به حروف برجسته پلاستيك است كه در لبه هاي آن به جاي پلكسي گلس از آلومينيوم استفاده مي گردد، در نتيجه اين حروف علاوه بر زيبايي ، كيفيت بالايي نيز دارند.
لترمكس علاوه بر زيبايي فوق العاده و نورپردازي مطلوب،كيفيت و دوام بالايي دارد ولي هنوز آنگونه كه لازم است شناخته شده نمي باشد.

منبع : 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.